Για εμάς
Η Βασιλική Ι. Καρκανιά γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης. Έπειτα σπούδασε στο τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Από τα πρώτα χρόνια των σπουδών της επέλεξε να ακολουθήσει εργαστήρια και σεμινάρια εστιασμένα στην ανάπτυξη και ψυχική υγεία των παιδιών (π.χ. Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές, Διαγνωστικά Μέσα των Διαταραχών Μάθησης, Ανάπτυξη της Αναγνωστικής Δεξιότητας: Ψυχολογικές και Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, Κλινική Νευρολογική Αξιολόγησης παιδιών κ.α.), καθώς επίσης και σε θεραπευτικές τεχνικές.
Έπειτα πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου της Υόρκης όπου εξειδικεύτηκε στις Αναπτυξιακές διαταραχές και δυσκολίες Μάθησης (Developmental Disorders of Learning and Cognition, University of York). Απέκτησε το δεύτερο μεταπτυχιακό τίτλο πάνω στην Ψυχική Υγεία παιδιών και νέων ανθρώπων (Children and Young People’s Mental Health and Psychological Practice, University of Edinburgh) στην Ιατρική Σχολή-Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου.
Κατά την διάρκεια των μεταπτυχιακών της σπουδών εκπαιδεύτηκε στην Γνωσιακη-Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία προσαρμοσμένη σε παιδιά και εφήβους. Ενώ στη συνέχεια ολοκλήρωσε το διετές μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα του Τμήματος Ιατρικής του Πανεπιστημίου Κρήτης και ειδικεύτηκε στη Γνωσιακή-Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία Ενηλίκων με κλινική εκπαίδευση και εποπτεία.
Παρακολούθησε επίσης τους κύκλους εξειδικευμένης κατάρτισης με τίτλο «Ψυχιατρική της Εφηβείας» που διοργάνωσε η Α’ Ψυχιατρική Κλινική του ΕΚΠΑ και παράλληλα τον κύκλο εξειδικευμένων καταρτίσεων με τίτλο «Οικογενειακό σύστημα- Υποστήριξη παιδιών και εφήβων με δυσκολίες στη μάθηση».
Διατελεί μέλος της Βρετανικής Κοινότητας Ψυχολόγων (British Psychological Society) από το 2011.
Επαγγελματική εμπειρία
Στα πλαίσια των βασικών της σπουδών απασχολήθηκε ως ψυχολόγος στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) του νομού Ρεθύμνης όπου εκπαιδεύτηκε σύμφωνα με τον τρόπο λειτουργίας της δομής στην χορήγηση ψυχομετρικών εργαλείων και στην αξιολόγηση μαθησιακών δυσκολιών. Κατά τις μεταπτυχιακές τις σπουδές επίσης συμμετείχε στην αξιολόγηση παιδιών στο τμήμα Μαθησιακών Δυσκολιών του Πανεπιστημίου της Υόρκης υπό τις κατευθύνσεις της Dr. Brigstocke.
Μετά την επιστροφή της στην Ελλάδα συνεργάστηκε με το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Ηρακλείου (ΠΑΓΝΗ)στην Παιδοψυχιατρική Κλινική ως υπεύθυνη, μετά από ειδική εκπαίδευση, για την πραγματοποίηση ατομικών συνεδριών συμβουλευτικής και συμπεριφορικής παρέμβασης σε μαθητές με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/ Υπερκινητικότητας.
Έχει εργαστεί επίσης ως σχολική Ψυχολόγος στο 20ο και 56ο Δημοτικό Σχολείου Ηρακλείου με έργο την αξιολόγηση και συμβουλευτική υποστήριξη μαθητών και γονέων.
Έχει κάνει ομιλίες σε σχολεία και φροντιστήρια των νομών Ηρακλείου-Λασιθίου με στόχο την ενημέρωση και την συζήτηση με γονείς και μαθητές σε θέματα άγχους, φοβιών, σχολικού εκφοβισμού, ψυχοσυναισθηματικής ανάπτυξης παιδιών και εφήβων, και βιωματικά εργαστήρια υποστήριξης γονέων παιδιών Γ’ Λυκείου με στόχο την εκμάθηση τεχνικών διαχείρισης άγχους και υποστήριξης των υποψηφίων για πανελλαδικές εξετάσεις.
Συμμετείχε σε σειρά ερευνητικών έργων όπως:
Έπειτα πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου της Υόρκης όπου εξειδικεύτηκε στις Αναπτυξιακές διαταραχές και δυσκολίες Μάθησης (Developmental Disorders of Learning and Cognition, University of York). Απέκτησε το δεύτερο μεταπτυχιακό τίτλο πάνω στην Ψυχική Υγεία παιδιών και νέων ανθρώπων (Children and Young People’s Mental Health and Psychological Practice, University of Edinburgh) στην Ιατρική Σχολή-Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου.
Κατά την διάρκεια των μεταπτυχιακών της σπουδών εκπαιδεύτηκε στην Γνωσιακη-Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία προσαρμοσμένη σε παιδιά και εφήβους. Ενώ στη συνέχεια ολοκλήρωσε το διετές μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα του Τμήματος Ιατρικής του Πανεπιστημίου Κρήτης και ειδικεύτηκε στη Γνωσιακή-Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία Ενηλίκων με κλινική εκπαίδευση και εποπτεία.
Παρακολούθησε επίσης τους κύκλους εξειδικευμένης κατάρτισης με τίτλο «Ψυχιατρική της Εφηβείας» που διοργάνωσε η Α’ Ψυχιατρική Κλινική του ΕΚΠΑ και παράλληλα τον κύκλο εξειδικευμένων καταρτίσεων με τίτλο «Οικογενειακό σύστημα- Υποστήριξη παιδιών και εφήβων με δυσκολίες στη μάθηση».
Διατελεί μέλος της Βρετανικής Κοινότητας Ψυχολόγων (British Psychological Society) από το 2011.
Επαγγελματική εμπειρία
Στα πλαίσια των βασικών της σπουδών απασχολήθηκε ως ψυχολόγος στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) του νομού Ρεθύμνης όπου εκπαιδεύτηκε σύμφωνα με τον τρόπο λειτουργίας της δομής στην χορήγηση ψυχομετρικών εργαλείων και στην αξιολόγηση μαθησιακών δυσκολιών. Κατά τις μεταπτυχιακές τις σπουδές επίσης συμμετείχε στην αξιολόγηση παιδιών στο τμήμα Μαθησιακών Δυσκολιών του Πανεπιστημίου της Υόρκης υπό τις κατευθύνσεις της Dr. Brigstocke.
Μετά την επιστροφή της στην Ελλάδα συνεργάστηκε με το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Ηρακλείου (ΠΑΓΝΗ)στην Παιδοψυχιατρική Κλινική ως υπεύθυνη, μετά από ειδική εκπαίδευση, για την πραγματοποίηση ατομικών συνεδριών συμβουλευτικής και συμπεριφορικής παρέμβασης σε μαθητές με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/ Υπερκινητικότητας.
Έχει εργαστεί επίσης ως σχολική Ψυχολόγος στο 20ο και 56ο Δημοτικό Σχολείου Ηρακλείου με έργο την αξιολόγηση και συμβουλευτική υποστήριξη μαθητών και γονέων.
Έχει κάνει ομιλίες σε σχολεία και φροντιστήρια των νομών Ηρακλείου-Λασιθίου με στόχο την ενημέρωση και την συζήτηση με γονείς και μαθητές σε θέματα άγχους, φοβιών, σχολικού εκφοβισμού, ψυχοσυναισθηματικής ανάπτυξης παιδιών και εφήβων, και βιωματικά εργαστήρια υποστήριξης γονέων παιδιών Γ’ Λυκείου με στόχο την εκμάθηση τεχνικών διαχείρισης άγχους και υποστήριξης των υποψηφίων για πανελλαδικές εξετάσεις.
Συμμετείχε σε σειρά ερευνητικών έργων όπως:
- Ανάπτυξη του αφηγηματικού λόγου στην προσχολική ηλικία. Α. Μουζάκη, Β. Καρκανιά, Χ. Βασιλείου, Σ. Παπαιωάννου, Α. Ράλλη, Φ. Αντωνίου, Β. Διαμαντή, 2015.
- Η σχέση μεταξύ ακουστικής επεξεργασίας και της ικανότητας ανάγνωσης σε παιδιά ηλικίας 8ετών. Πανεπιστήμιο Υόρκης, 2012.
- Πρόγραμμα στάθμισης wppsi-III Πανελλαδικά. Πανεπιστήμιο Κρήτης, 2010.
- Η Επίδραση των Αντιλήψεων στις Συμπεριφορές Υγείας για την Πρόληψη και Προστασία, με Αφορμή την Πανδημία της Νέας Γρίπης (‘’The Association Between Pandemic Influenza A(H1N1) Public Perceptions and Reactions: A Prospective Study’’) -2010.
- Έρευνα στις Συμπεριφορές Υγείας σε Παιδιά Σχολικής Ηλικίας, του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, 2010.